Kirkkoherranvaalin vaali 10.4.2024

Euran seurakunnan Kirkkovaltuusto on kokouksessaan 10.4.2024 valinnut Euran seurakunnan kirkkoherraksi Kai Juvilan.

Onnea ja siunausta tehtävään!

Kai Juvila

Olen kirkkoherra Kälviän seurakunnassa. Olen saanut palvella ja tuoda laaja-alaisen ja monipuolisen työkokemukseni kirkkoherrana ja ekonomina johtamisesta ja esimiestyöstä seurakunnan käyttöön ja yhteiseksi hyväksi. Seurakunnan paimenena olen yhdessä seurakuntalaisten kanssa saanut kokea, kuinka Kristus pitää elävänä ja näkee mahdollisuuksia ja toivon sielläkin missä ihmiset eivät aina näe.

Olen kotoisin Euran naapuripitäjästä. Perheeseeni kuuluvat Satakunnassa työskentelevä lääkärivaimoni ja kolme aikuista lasta. Vapaa-ajallani harrastan lukemista, juoksemista, hiihtämistä, pyöräilyä sekä luen ja tutkin Raamattua päivittäin. Sanasta saan voimaa. Tärkeintä on Kristuksen tunteminen.

Seurakuntalaisten kohtaamiset, vapaaehtoiset sekä työtehtävien vaihtelevuus ovat rikkaus ja lahja. Kutsumustehtävässä saan palvella ihmisiä ja antaa persoonani ja kykyni ihmisten käyttöön, ja ennen kaikkea jakaa sanaa Jumalan armosta ja rakkaudesta sekä krisityn iloa ja toivoa.

Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.” (1. Joh. 4:16).

Tästä linkistä pääset katsomaan Kai Juvilan esittelyvideon: Kai Juvila esittäytyy