DIAKONIATOIMISTO on avoinna TIISTAISIN klo 10 - 12

TALOUDELLISTA APUA ON SAATAVISSA

Euran seurakunnan diakoniatyö on saanut lahjoituksia erityisesti lapsiperheiden ja aikuistuvien nuorten auttamiseen sekä vähävaraisille vanhuksille kohdennettavaan apuun. Annamme lahjoituksia eteenpäin kaikkina vuodenaikoina koteihin, joissa on taloudellisen avun tarvetta. Lahjoitukset annetaan pääasiassa erisuuruisina lahjakortteina tai avustuksena laskun maksamisessa. Avustuksen tai lahjakortin antamisen yhteydessä diakoniatyöntekijä tiedustelee elämäntilannettasi ja talousasioitasi. Jos et ole asioinut diakoniatoimistossa ennen, varaudu todistamaan henkilöllisyytesi pyydettäessä.

Korjattu 27.3.2024: EU-elintarvikelahjakortteja ON TULOSSA lisää JAETTAVAKSI, mutta tarkkaa ajankohtaa niiden saapumiseen emme tiedä. Luultavasti seuraava korttierä saapuu touko- tai kesäkuussa.  Tälle sivulle tulee siitä tarkempi tieto, heti kun niitä on saatavissa.

Vuonna 2024 annamme diakoniatoimistosta ruokakasseja (pakasteita / kuivaelintarvikkeita) siinä määrin, kuin niihin on varoja.

Ole rohkeasti yhteydessä joko sähköpostilla tai puhelimitse! Muista mainita sähköpostissa myös puhelinnumerosi!

Jos et ole muutaman päivän aikana saanut vastausta yhteydenottoosi, ole hyvä ja yritä uudelleen!

Diakoni Merja Kekäläinen

merja.kekalainen@evl.fi

Hakiessasi taloudellista apua seurakunnasta ota mukaasi

• todiste henkilöllisyydestäsi

• viimeisin toimeentulotukipäätös tai tiliotteet, joista näkyvät tulot ja menot
  • tarvittaessa henkilö, joka voi toimia tulkkina, jos et puhu suomea.

Voimme myöntää harkinnanvaraisen avustuksen

• maksusitoumuksena tai lahjakorttina ruokakauppaan (rajoitettu määrä)
  • ruokakassina (säilyviä elintarvikkeita tai pakasteita)
  • sopimalla jonkin tietyn laskun maksamisesta diakoniatyön kautta
  • tukemalla sinua asioinnissa Kelan tai sote-keskuksen kanssa.

Varaudu siihen, että saat diakoniatyöntekijältä joko myönteisen tai kielteisen avustuspäätöksen 1–3 päivän kuluessa. Noudatamme samoja periaatteita avustamisessa kaikkien euralaisten kohdalla. Osa saamistamme lahjakorteista on kohdennettu tietynlaiseen tarpeeseen ja kunnioitamme aina lahjan antajan toivetta sen käytöstä.

Taloudellisesta avustamisesta vastaa diakoni Merja Kekäläinen

merja.kekalainen@evl.fi

puh. 044 777 1535

Merjan ollessa vapaalla sijaisena toimii Mari Vuorinen.

KIITOS

kaikille teille, jotka olette lahjoittaneet seurakunnan diakoniatyölle omastanne tai yhdistyksenne varoista! Euran seurakunnan diakoniatyön kautta annetaan taloudellista apua vähävaraisille euralaisille jatkuvasti ympäri vuoden. Osa avusta käytetään lapsiperheiden, hädässä olevien nuorten tai taloudellisiin vaikeuksiin joutuneiden vanhusten auttamiseen lahjoittajien toiveiden mukaisesti, ja osa avusta ohjataan muille taloudellisessa ahdingossa eläville, yksilöllisen tarpeen ja diakoniatyöntekijöiden ammatillisen harkinnan perusteella.

Vuonna 2023 diakoniatyö sai euralaisten vähävaraisten auttamiseen lahjoitusvaroja yhteensä 31 335,00 €, joista jaoimme eteenpäin vuoden aikana  30 061,47 €. Lahjoittajina olivat Euran Osuuspankki, Pelastakaa Lapset ry:n Euran osasto, Anna-Liisa ja Väinö Vahalan Säätiö, LC Eura ja monet yksityishenkilöt. Kokonaisavustussummaan sisältyvät myös Kirkon Diakoniarahaston (KDR) kaksi kriisiavustusta ja ESR+ hankerahoituksella myönnetyt EU-elintarvikemaksukortit.