Apua ja tukea elämään

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, parisuhdepulmat, taloudelliset ongelmat tai mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen. Papit, diakoniatyöntekijät ja muut seurakunnan työntekijät ovat seurakuntalaisia varten. Myös palveleva puhelin ja palveleva netti auttavat sinua.

Seurakunnan palvelut ovat ilmaisia ja kaikkien käytettävissä ajanvarauksella.

Apua elämän kriisitilanteisiin tarjoavat myös kirkon perheasiainneuvottelukeskus Raumalla, Kriisikeskus Ankkurpaikk' (vastaanotot Raumalla ja Eurassa) sekä Euran kunnan terveyskeskuksen psykiatriset sairaanhoitajat.

Apua ja tukea parisuhteeseen ja perhe-elämään

Puhuminen auttaa. Rauman seurakunnan perheneuvojat ovat sinua ja perhettäsi varten - olipa perheesi sitten yksi- tai monijäseninen. Perheasiain neuvottelukeskuksesta voit varata keskusteluajan itsellesi tai itsellesi ja kumppanillesi. Voit myös hyödyntää kirkon ja Vauva-lehden yhteistyössä syntynyttä parisuhdeneuvolaa verkossa.

Seurakunnan eroryhmässä saat vertaistukea ja ammatillista ohjausta arjen jaksamiseen eron jälkeen.

Diakoniatoimisto

Euran seurakunnan diakoniatoimisto sijaitsee Euran seurakuntakeskuksessa, osoitteessa Sorkkistentie 3, 27510 Eura. Käynti takapihan puolelta.

Diakoniatoimisto on auki tiistaisin kello 10 – 12 ja joulukuussa myös torstaisin kello 10 - 12.

Voit tulla tuolloin ilman ajanvarausta juttelemaan elämäntilanteestasi tai avuntarpeestasi.

Tai voit myös varata ajan diakoniatyöntekijältä joko käyntiin toimistolla tai tapaamiseen jossain muualla sinulle sopivassa paikassa.

Hakiessasi taloudellista apua seurakunnasta ota mukaasi

- todiste henkilöllisyydestäsi

- viimeisin toimeentulotukipäätös tai tiliotteet, josta näkyvät tulot ja menot

- laskut, joihin haet avustusta tai muut hakemiseen vaikuttavat tiedot

Voimme myöntää harkinnanvaraisen avustuksen

- maksusitoumuksena tai elintarvikelahjakorttina, joita on rajoitettu määrä jaettavana

- ruokakassina, jonka sisällöstä voimme sopia (pääosin pakastettua kotiruokaa)

Varaudu siihen, että saat diakoniatyöntekijältä avustuspäätöksen 1-3 päivän kuluessa. Korona-epidemian aikana sovellamme toimintaa ja ohjeistusta tilanteen vaatimalla tavalla.

Ota yhteyttä:

Diakoni Merja Kekäläinen

sähköposti: merja.kekalainen@evl.fi

Diakonissa Mari Vuorinen

sähköposti: mari.vuorinen@evl.fi

Diakonissa Marita Pihlajamäki

puh. 044 7771532 (ma, ti ja ke)

sähköposti: marita.pihlajamaki@evl.fi

Diakonia service

at Evangelical Lutheran Church of Eura

For people having difficult situation in one´s life, like grief and sadness, mental illness, joblessness, household/ financial difficulties, loneliness or other crisis of life. If you want someone, who listens to you and discusses with you and knows the local official ways to help you in your case.

You can agree an appoinment by calling

044 7771531 Mari Vuorinen, email: mari.vuorinen@evl.fi

044 7771535 Merja Kekäläinen, email: merja.kekalainen@evl.fi

044 7771532 Marita Pihlajamäki, email: marita.pihlajamaki@evl.fi

There is also a possibility to meet a diakoniaworker without brebooked time every tuesday between 10am-12am in address; Sorkkistentie 3, diakoniaoffice.

In this place we can give economic help and information according to the consideration of your needs.

God bless you!

Mainos 6.9.2023 alkavasta Monikulttuurikahvilasta yhteistyössä eri toimijoiden kanssa.