Arjen ongelmat

Seurakunnan työntekijään voit olla yhteydessä elämän erilaisissa tilanteissa, joissa kaipaat apua tai tukea. Papit tarjoavat mm. sielunhoidollista keskusteluapua ja tukea pohdintoihisi hengellisyyteen ja uskonelämään liittyvissä asioissa. Heille voit halutessasi myös ripittäytyä mieltäsi painavista asioista. Diakoniatyöntekijät ovat monipuolisen ammattikoulutuksen saaneita seurakunnan viranhaltijoita, jotka voivat auttaa sinua löytämään apua arjen haasteisiin keskustelemalla ja miettimällä ratkaisuja kanssasi. Vastaamme myös esirukouspyyntöihin. Meillä kaikilla on vaitiolovelvollisuus.

Euran seurakunnan diakoniatyöntekijät voivat keskusteluavun lisäksi myöntää taloudellisia avustuksia, jotka ovat aina harkinnanvaraisia. Avustuksen saaminen riippuu taloudellisesta tilanteestasi ja muista elämäsi olosuhteista, ja jokainen hakemus käsitellään yksilöllisesti. Hätätilanteessa annamme ensisijaisesti ruokakassin tai elintarvikelahjakortin. Suuremmassa taloudellisen avun tarpeessa pyydämme ottamaan yhteyttä Merjaan, joka tuntee meistä parhaiten Kelan ja sosiaalipuolen avunsaantimahdollisuuksia ja voi auttaa sinua niidenkin hakemisessa. Kun haet taloudellista apua muuten kuin puhelimitse, kerrothan viestissäsi nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi. Niiden avulla tavoitamme sinut varmemmin.

Papit tavoitat joko heidän suorista puhelinnumeroistaan tai Euran seurakuntatoimiston kautta, puh. 044 7771508 arkisin klo 9-14.

Diakoniatyöntekijät vastaavat puhelimiinsa pääosin arkisin virka-aikaan, mutta voit lähettää meille muuna aikana tekstiviestin tai sähköpostia.

Mari Vuorinen, diakonissa, puh. 044 7771531  mari.vuorinen@evl.fi

Marita Pihlajamäki, diakonissa, puh. 044 7771532 (osa-aikainen, vain ma, ti ja ke)

Merja Kekäläinen, diakoni, puh. 044 7771535  merja.kekalainen@evl.fi

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa

Rahahuolet voivat yllättää kenet tahansa! Diakoniatyössä sinut kohdataan, siis nähdään ja kuullaan, kiireettömästi ja kokonaisvaltaisesti. Ota rohkeasti yhteyttä. Oman seurakuntasi diakoniatyöntekijät auttavat sinua eteenpäin.

Arjen ongelmat

Parisuhteen pieniin tai isoihin huoliin kannattaa hakea rohkeasti apua. Seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua eri puolilla Suomea.

Hae apua parisuhdeongelmiin