Seurakunnan varhaiskasvatuksen työntekijät vierailevat varhaiskasvatuksen yksiköissä eri teemoilla.

Vierailut ovat lapsia osallistavia, lapsilähtöisiä sekä koskettavat lapsen ympäristöä ja elämänkysymyksiä. Vierailut suunnitellaan ja toteutetaan yhteistyössä kyseisen yksikön kanssa ja vierailujen sisällöstä ja toteutusajankohdasta tiedotetaan ajoissa koteja.

Vierailut toteutetaan keskiviikko tai perjantai aamuisin. Vierailujen varaukset puh. 0447771571/ Riikka Rantanen, varhaiskasvatuksen ohjaaja.

Vierailujen lisäksi varhaiskasvatuksen väelle järjestetään erilaisia tilaisuuksia vuoden aikana.

Lisäksi seurakunnan varhaiskasvatukselta on lainattavissa:

KASTELAATIKKO Laatikkoa voi käyttää esim. kun lapsi on ollut kastejuhlassa, ihmetellään syntymää, puhutaan kummeista jne.

SURULAATIKKO Laatikkoa voi käyttää, jos ryhmässä kohdataan menetyksiä ja kuolemaa.

KIRKKOLAATIKKO Tutustuttaa kirkollisiin päiviin ja juhliin sekä kirkon väreihin.

Deep Talk-kertomus (hiekalla esitettävä kertomus)