Panelian kirkko

Paneliantie 40, 27430 Panelia

Panelian kirkko on rakennettu rukoushuoneeksi vuonna 1909 kyläläisten omin voimin. Kirkon torni on valmistunut vuonna 1950, jona vuonna rukoushuone myös vihittiin kirkoksi. Seurakunta on jo vuosikymmenten ajan toiminut Panelian kirkossa, mutta kirkon omistaa edelleen Panelian rukoushuoneyhdistys. Tämä onkin harvinaista suomalaisessa seurakuntaelämässä. Kirkon pihamaalla on  Karjalaan jääneiden muistomerkki.

Kirkon vieressä on Panelian meijeri, joka on rakennettu vuonna 1908, ja toimii nykyään juhlatilana erilaisissa tilanteissa. Esimerkiksi kastejuhlia tai muistotilaisuuksia varten meijeri on tunnelmallinen vaihtoehto. Myös meijeri on Rukoushuoneyhdistyksen omistuksessa. Tilavaraukset: Marjut Heikkilä 0400 775 062

Pysäköinti Pysäköinti