virsinumeroita
Musiikki

Musiikin kautta me voimme ilmaista monenlaisia tunteita ja kokea pyhän läsnäolon. Meidän ei tarvitse puhua tai laulaa, vaan me voimme vain kuunnella ja antaa musiikin hoitaa sieluamme.

Musiikin vastuuryhmä osallistuu kanttorien ohella musiikkitoiminnan koordinointiin ja toimii myös työalan ideariihenä

Onko sinulla toiveita tai ehdotuksia seurakunnan musiikkityön suhteen? Kanttorit ottavat niitä mieluusti vastaan!

Euran seurakunnan musiikkityössä keskeistä on:

• Monipuolinen, jumalanpalveluselämää tukeva ja kirkkovuoden ajankohdan mukaan vaihteleva musiikki
  • Kirkon perustehtävästä nouseva virsien ja hengellisten laulujen yhteislaulu
  • Tätä yhteislaulua ja sen hoitavaa kokemusta viedään myös niiden seurakuntalaisten pariin, jotka eivät pääse seurakunnan tiloissa järjestettäviin tilaisuuksiin (mm. käynnit hoitolaitoksissa)
  • Erilaiset musiikkitilaisuudet kaikkien viiden kirkkopiirin alueella
  • Pitkäjänteinen ja aktiivinen kuorotoiminta, josta vastaavat kanttorit
  • Yhteismusisointi, joka vahvistaa yhteisöllisyyden kokemusta. Tule mukaan, soittajille ja laulajille on tilaa!
  • Seurakunnan omiin tilaisuuksiin on aina vapaa pääsy. Erillinen ohjelmamaksu ei ole pakollinen pääsylippu eikä sen ostaminen ole välttämätöntä.