Mielenterveys ja päihteet

Elämä ei ole aina omassa hallinnassamme sellaisella tavalla, että selviäisimme tasapainoon ilman apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijät auttavat sinua löytämään sellaista apua, jota sinä tarvitset. Henkilökohtaisissa tapaamisissa vastaanotoilla ja kotikäynneillä asiakasta pyritään neuvomaan ja usein myös ohjaamaan oikeanlaisen avun tai avustusten piiriin.

Myös päihdeongelmaisten läheiset tarvitsevat tukea ja rohkaisua elämässään, joten heidänkin arjessa jaksamista pyritään tukemaan.

Mistä apua?

Apua mielenterveyteen liittyviin kysymyksiin löytyy Rauman kriisikeskuksesta sekä Euran kunnan mielenterveyspalveluista, joiden yhteystiedot löytyvät alla olevien linkkien takaa.

Päihteiden osalta apua löytyy esimerkiksi Nimettömistä Alkoholisteista sekä A-klinikka säätiöltä, joiden yhteystiedot löytyvät alla olevien linkkien takaa.

Kun huolestut itsesi tai läheisesi päihteiden käytöstä, pelaamisesta tai pakonomaisesta työnteosta, hae rohkeasti apua.

Seurakuntien päihdetyöhön sisältyy sekä yksilötyötä että ryhmämuotoista toimintaa.

Päihteet ja riippuvuus

Jos huomaat, että olet itse tai läheisesi on riippuvainen päihteistä, hae rohkeasti apua omasta terveyskeskuksestasi tai seurakunnastasi.

Päihteet ja riippuvuus

Kun läheisesi kärsii riippuvuudesta, voit ottaa yhteyttä terveyskeskukseen tai seurakuntasi pappiin tai diakoniatyöntekijään. He auttavat ja ohjaavat sinut eteenpäin.

Myös päihdeongelmaisen läheinen kaipaa apua