Seurakunta voi toimia yhtenä oppimisympäristönä. Kirkko, sen rikas arkkitehtuuri, kuva- ja musiikkitaide, hautausmaa ja seurakuntakeskus voivat olla tutustumiskohteena. Seurakunnan varhaiskasvatus järjestää kirkkoon tutustumisia eli Kirkkoseikkailuja alle kouluikäisille lapsille ja ryhmille ympäri vuoden.

KIRKKOSEIKKAILUN SISÄLTÖ: Varhaiskasvatuksen kirkkoseikkailuissa tutustutaan tilaan, esineistöön, kirkon väreihin, ammatteihin, urkuihin ja kirkossa pidettäviin juhliin. Toteutus on mietitty eri ikäisille sopivaksi niin, että se antaa yleissivistävää tietoa kirkosta ja kirkon toiminnasta.  Kirkkoseikkailusta saa mukaansa ikätasolle sopivan tehtävävihon, jota voidaan tehdä seikkailun jälkeen yksiköissä tai kotona. Pienempien Kurkkaa kirkkoon- seikkailun kesto on noin 45 minuuttia ja esiopetuksen (6vuotiaiden) 1h 15 min. Esiopetuksen seikkailun voi jakaa myös kahteen kertaan, jolloin toinen kerta ”Villit Pillit” tutustuttaa laajemmin urkuihin ja sen ääniin.

Kirkkoseikkailujen varaus puh. 0447771571/ Riikka Rantanen, varhaiskasvatuksen ohjaaja

Kirkonrotat Albert ja Amalia